Katter som sover..... 080416

image127

Visst är det härligt med katter som sover? Här ligger Musse och Lovisa.

Jag har varit till veterinären med Chicko och Missan Alexandra i måndags. Chicko fick ta blodprov som jag ej fått svar på och Missan har urinvägsinfektion som hon får piller för så det ska gå över. Det är bara ett litet problem; att hon inte vill äta sin medicin, varken i mat eller att ta direkt...... Så nu har jag stängt in henne med sin mat, få se om hon äter.......
Lill-dotterns hund får inte vara kvar på dagis efter invänjningen, han passar inte in..... Och för äldsta dottern och man som säljer sin lägenhet går det trögt...... Men det har ju bara gått en dag så det är ingen ko på isen........ Min gamla mamma börjar bli lite tröttare och har lite svårt att minnas ibland. Skönt att det är bra med sonen och hans flickvän.

Ett citat från boken katter mediterar:

Den verkliga uptäcktsfärden
är inte att söka nya landskap,
utan att se med nya ögon.

Marcel Proust


image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback