Katter, nobelpris och konsten att vara snäll 071018

image93
Musse stylad!!!

Jag håller på att lära mig hur man gör linjer och färgbakgrund till bilder, här är ett smakprov. Visst blev det fint med blått till hans vackra blåa ögon?


Vad många inte vet är att Doris Lessing som fick nobelpriset i litteratur i år har skrivit fyra böcker om katter! Jag kände bara till en som heter Om katter. De finns alla att beställa på Bokus.


Jag har varit på föreläsning om konsten att vara snäll av Stefan Einhorn, det var mycket tänkvärt! Han har skrivit en bok med samma namn.

Om boken:
"I Konsten att vara snäll skriver Stefan Einhorn bland annat om vad äkta snällhet innebär och om de motkrafter som kan hindra oss från att vara snälla. Han redogör också för vetenskapliga studier som visar att snällhet lönar sig och ger handfasta råd om hur man kan tillämpa detta i vardagslivet.
Snällhet är det största vi kan erbjuda vår omvärld - och oss själva."

Jag vill verkligen rekommendera den boken!


Visdomsord från Katter mediterar:

Den verkliga upptäcktsfärden
är inte att söka nya landskap,
utan att se med nya ögon.

Marcel Proust

Kommentarer
Postat av: Lillan

ÅÅhhh vad söt han är :)

2007-11-18 @ 16:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback