Redan november ..... och en fin Tusse 071101

image94

Här kikar Tusse på sina kompisar........

Så var det redan november, inte länge sen det var sommar. Men jag gillar höst och mörker så jag klagar inte...... Emellertid var det inte så muntert för ett år sedan att sitta i bilen i snökaoset i flera timmar.

Alla mina katter sover nu, inte en enda är vaken. Mysigt att vara katt, om man har ett hem förstås. Tänker på alla hemlösa katter nu i kylan. Och kramar till alla som försöker hjälpa katterna.
image99

www.hittekatter.ifokus.se

Min lilla "hemlösing" har det i alla fall bra. Fröken Missan Alexandra har anpassat sig snabbt. Hon är en så lugn och försiktig katt som är två-tre år. Jag får klappa henne mycket, det tycker hon om men jag får inte bära henne. Kanske hon varit med om en traumatisk upplevelse när hon var hemlös.


Til sist från boken Katter mediterar:

Ögat med vilket jag ser Gud
är samma öga som
Gud ser mig med.

Meister Eckhart

Kommentarer
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Fin kille! Jenny

Postat av: katta4strof

Tack Jenny, ja, jag tycker mina kissar är så fina!

2007-11-05 @ 10:25:23
URL: http://www.katta4strof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback