Kattbok och lugnande för katter - 070323

image30
Idag tänkte jag göra reklam för en kattbok igen, som jag fått av KG.  Denna heter kattsjälens mysterier och författaren heter Jeffrey Moussaieff Masson.  Den  är otroooligt  bra!  Han blandar egna iakttagelser med andra kattkännares observationer,  med berättelser om katten i litteraturen och referenser till vetenskapliga studier. Masson tar upp likheter och olikheter mellan människa och katt, han urskiljer kattens grundläggande känslor m.m. m.m.

image31
Felifriend heter en spray som är lugnande för katter som jag köpt hos veterinären.  Min katt Chicko blir irriterad på skogskatten Musse (ovan) när han inte mår bra (tar ett tag för medicinen att verka) så jag använder tillfälligtvis denna spray.  Den fungerar utmärkt. 

Kommentarer
Postat av: Mmmmm....

Wow, finns den sprayen för människor också? Skulle komma till användning ibland.

2007-03-23 @ 18:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback