Citat 070212

Tänkte berätta om en fin liten bok "visdomsord om katter" som jag fick i julklapp av KG.   (B Wahlströms förlag.)  Om jag nu hade haft en kamera skulle jag ha fotograferat alla fina bilder..!  Den är fylld med, ja just det visdomsord och fina bilder!

Ett par exempel:

För att bada en katt behöver
man stora kroppskrafter,
ihärdighet, mod och
övertygelse - och en katt.
Den sistnämnda ingrediensen
är svårast att få tag på.

Stephen Baker


Kvinnor och katter gör som
de vill, och män och hundar
borde försöka inse det.

Robert A. Heinlein


Och ikväll är det ett tv-program på tv2 om katter kl 20.00!  
I djurens värld, relationen mellan människa och katt.  Det låter intressant!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Då antar jag att du sitter bänkad framför tvn ikväll...

2007-02-12 @ 14:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback